Monotoniškas blogo stilius, struktūra kenkia SEO optimizacijai?

facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Jei skaitote daug internetinių blogų, ko gero pastebėjote, jog kiekvienas įrašas pateiktas tokiu pačiu formatu: paveikslėlis viršuje, turintis pritraukti skaitytojo dėmesį, pastraipos suskirstytos pagal jų tematiką ir dar vienas ar keli paveikslėliai, sukuriantys gražesnį estetinį vaizdą.

Visgi tas vaizdas tapo vienodas. Tradicinis blogo įrašo formatas naudojamas taip dažnai, jog tapo nuobodus ir banalus. Ir tai dar ne visa problema: šis formatas turi labai daug apribojimų, kurie turi įtakos norint pritraukti skaitytojus.

Senojo stiliaus trūkumai

Yra tūkstančiai, o gal netgi milijonai internete prieinamų blogų. Visi jie atrodo vienodi, parašyti tuo pačiu stiliumi, pateikti vienodu formatu ir ieškant juose informacijos reikia prie to straipsnio netrumpai pasėdėti, o to daryti nenori nei vienas. Taigi, tradicinio formato problemos:

  • Senasis stilius yra nuobodus ir nepatrauklus:

Tradicinis formatas atrodo būtent taip: didelės ir ilgos pastraipos parašytos juodu šriftu baltame fone, iš karto siunčiančios skaitytoją į „snaudimo režimą“. Nėra nieko, kas patrauktų skaitytojo dėmesį.

  • Paveikslėliai yra nereikšmingi:

Dauguma blogo įrašuose naudojamų paveiksėlių juose yra tik tam, kad pridėtų šiek tiek spalvos vietoj to, kad suteiktų informacijos.

  • Paantraštės yra neinformatyvios:

Dažnai skaitytojas ieškodamas informacijos pirmiausia „nuskenuoja“ straipsnį: permeta akimis paantraštes ir nusprendžia, ar informacija yra tinkama jam. Jei paantraštės neiliustruoja pastraipos, yra pernelyg sunkios ir painios, skaitytojas greičiau atmes šį straipsnį ir eis ieškoti kito, o ne gilinsis į šį.

Naujojo stiliaus privalumai

Yra naujas būdas, kaip sudėlioti blogo įrašus, padarant juos labiau pritraukiančiais ir informatyvesniais ir šio būdo nesunku išmokti.

  • Naujuoju formatu stengiamasi išskaidyti problemą:

Įraše arba straipsnyje dažniausiai stengiamasi išspręsti klausimą, pateikti vienokius ar kitokius atsakymus. Vietoj to, kad atsakinėti į klausimą viena ilga pastraipa, geriau jį išskaidyti pagal atskirus aspektus. Kaip pavyzdį panaudosiu šiuos du straipsnius: Wine Spectator ir Wine Folly. Abu jie atsakinėja į tą patį klausimą: kuo skiriasi vienas vynas nuo kito? Pirmajame straipsnyje atsakinėjama viena ilga pastraipa, antrajame vyno rūšys lyginamos tam tikrais aspektais: saldumas, derėjimas su maistu, kaina. Skaitytojui žymiai lengviau ir greičiau susiorientuoti skaitant antrąjį straipsnį, nei skaitant visą ilgą pastraipą pirmajame.  1:0 Wine Folly naudai.

  • Tinkamos, informatyvios iliustracijos:

Vėlgi palyginkime šiuos du straipsnius. Wine Spectator yra vienas paveikslėlis – mielas meškiukas supermenas laikantis vyno taurę, deja, nesuteikiantis jokios naudingos informacijos. Wine Folly yra keli paveikslėliai, kurie yra informatyvūs ir tinkami: pirmasis nurodo kiekvieno vyno privalumus ir trūkumus, antrasis nurodo, kurioje Prancūzijos dalyje vynai yra gaminami, trečiasis – vynų skonio ryškumo skalė. 2:0 Wine Folly naudai.

  • Paantraščių informatyvumas:

Nuo seno priimta, kad paantraštės turi eiti prieš pastraipą. Kodėl nepabandžius kitaip? Sudėliokite jas pradžioje, knygos turinio principu ir panaudokite hyperlink‘us. Skaitytojas lengvai galės nukeliauti ten, kur jam reikia, užuot naršęs po visą straipsnį ir sukiojęs pelės ratuką pirmyn ir atgal.

Panaudokite šį stilių savo naudai

SEO ekspertai dažnai kartoja: „turinys yra karalius“. Ir nors tai tiesa, pateikimas taip pat turi didelę svarbą. Jei jūsų įrašai vizualiai nepatrauklūs ir sunku jame susigaudyti, nei vienas skaitytojas nepasiliks prie tokio straipsnio išsiaiškinti turinio. Sulaužykite senąjį formatą, panaudokite įvairesnių stilių ir „užberkite šiek tiek prieskonių“ ant savo įrašo, kad padarytumėte jį patrauklesnį.